Dag 2 - Dinsdag 25 juli

26 juli 2017 - Praag, Tsjechië

25 juli, 2017, weer 05:00 's ochtends. Ditmaal niet van de wekker, nee Bram heeft het koud en twijfelt of de trui nou wel, of niet aangaat. Dan wordt opgemerkt dat de tent openstaat (niet door Daan hoor, die slaapt gewoon). En niet alleen dat de tent openstaat, maar dat er ook een tas mist, de hipstertas, de tas met onze tickets en camera, de belangrijkste tas. Bram kreeg niet eens een paniekaanval maar schoot in zijn slippertjes om vervolgens in z'n onderbroek over de camping te rennen (rennen ja, je leest het goed) opzoek naar de tas. Ongeveer 20 meter van de tent staat de tas, open. Bram grist de tas mee en checkt of alles er nog in zit, gelukkig wel. Na nog anderhalf uur wakker te hebben gelegen gaat ook Bram weer slapen en worden we beiden om 10 uur wakker. We hebben het erover wat er tijdens onze eerste nacht is gebeurd en merken op dat er toch iets mist, een reep chocola, shit, zonde. Na een halve minuut stilte voor deze gesneuvelde lekkernij besloten dat er gedoucht moest worden. Eerst ging Bram, Daan bleef nog even liggen om na een paar minuten ook z'n douchspullen bij elkaar te zoeken. Schone onderbroek, check. Zeep, check. Slippers, check. Handdoek... dat was ie vrolijk vergeten, er zijn ergere dingen en voor nu kon hij wel met Bram z'n handdoek afdrogen. Na een tijdje zaten we allebei fris en fruitig aan het ontbijt. Met het eten achter de kiezen vertrokken we in de richting van het centrum. Eerste stop: de Karelsbrug. Samen met honderden anderen de uitzwenkende selfiesticks ontwijkend dit indrukwekkende bouwwerk over. Eenmaal over de brug besloten we de Praagse Burcht voor een latere dag te bewaren en namen we de metro terug naar centrum. In het centrum kwamen we erachter dat de Gemeente Praag ervoor had gekozen om in de zomer van 2017 alle bezienswaardigheden in de steigers te zetten, geeft niets, wij beide hebben ze toch allemaal al gezien. Tijd om wat te gaan eten, en dat deden we in de "FatCat" een burger/beer tentje waar Daan nog wat goede herinneringen aan had aan de werkweek van vorig jaar. Nadat we gegeten hadden gingen we de lange winkelstraat op waar we begonnen in Speelgoedwinkel Hamley's dé droom van ieder kind. We liepen door de straat en werden beiden smoorverliefd, op een nieuw adidas tshirt, 1199 kronen, zo omgerekend 46 euro, dus dat werd hem niet. Winkels maar dan ook winkels hebben we afgelopen opzoek naar een handdoek, want die ontbrak nog steeds. En toen kwam het (eerst als grapje) idee om naar de IKEA te gaan, dat werd geen grapje en algauw zaten we in de metro naar de IKEA. Daar hebben we, hoe verassend, een handdoek gevonden en konden we weer terug met de metro om vervolgens boodschappen te doen bij de Lidl want het was inmiddels al 18:30. Onze boodschappen waren gedaan en het was tijd om te koken. Netjes wachten tot het water kookt, pasta erin, saus en mengen maar. Voor een eerste campingmaal was het best goed gelukt. Om 21:30 besloten we nog even te lopen maar het Liberation Monument, het was inmiddels donker en omdat we op zo'n 256 meter hoogte zitten hadden we mooi uitzicht over de stad. Dat uitzicht werd alleen maar mooier toen wij bij het monument aankwamen, het was weliswaar donker maar de lichtjes waren ontzettend mooi. Nadat we even een fotosessie hadden gedaan en Bram zo'n drie keer door een tegel was gezakt besloten we terug te lopen. Op de terugweg dacht Daan dat het leuk was om te zingen dus hebben we Praag kennis laten maken met de grootste hits van Guus Meeuwis, iemand moet die taak op zich nemen. En nu liggen we in de tent, te lachen om onze eigen blog, zonder reep chocola, mét slotjes op de tent én gepoetste tanden, op naar dag 3!

1. Wendy:
    26 juli 2017
    Jullie worden wel direct op de proef gesteld op jullie eerste echte eigen trip, poeh hè!! Die reep chocola overleven jullie wel (verkopen ze tenslotte ook bij Ikea :-)) maar dapper opgelost. En ik denk dat Jamie O. zich wéér omdraait... zo'n campingmaal is toch TOP!! x
  2. Onno:
    26 juli 2017
    Ik mis nu toch 'de foto van de dag': jullie voor de ingang van de Praagse IKEA!!
  3. Paul en Tineke Bakker-van den Bos:
    26 juli 2017
    Alweer een leuk en spannend verhaal, passen jullie maar heeeel goed op je spullen jongens, met lieve groet, Paul en Tineke Bakker
  4. Manon:
    26 juli 2017
    Heerlijk om te lezen!! Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag. Geniet van jullie mooie reis!