Dag 1 - Maandag 24 juli

24 juli 2017 - Praag, Tsjechië

24 Juli 2017, 05:00 uur; de wekker gaat en de laatste spullen worden aan de tassen vastgeknoopt. Na er een jaar naar te hebben uitgekeken begint onze Interrail reis vandaag echt! Om 06:00 worden we door onze moeders uitgezwaaid op het station in Baarn en vertrekken vervolgens naar Amsterdam. In Amsterdam stappen we over op de trein naar Berlijn, via Amersfoort, langs Baarn... "Dan hadden jullie toch ook later op kunnen stappen?" Ja, had gekund, niet gedaan, nooit aan gedacht. Maar ach we zitten, we zijn onderweg!! Nog wel even een klein moment van lichte stress omdat we totaal niet begrepen wat er nou gereserveerd was, en wat niet. "Ggf Freigeben" wij komen niet verder dan bratwurst in t Duits dus dat was een flinke opgave. We mochten gelukkig de hele reis blijven zitten, in tegenstelling tot onze Turkse medereizigers die werden betrapt met cannabis cake, hoppa mee met die Polizei! Op de plek van deze Turkse knapen kwam tot onze grote blijdschap de Duitse look a like van Ed Sheeran zitten, hij heeft helaas niet voor ons gezongen.. Tijdens al deze belevingen kwamen er om, jawel, 9 uur 's ochtends ook steeds mannen langs met grote flessen en bekers bier, begonnen ze vroeg? Of waren ze nooit gestopt? Wie zal het weten.. Na anderhalf uur werd door Daan gevraagd "Zo jij nog wat te vertellen?" Waarop het antwoord van Bram "Nee, niet echt" was, komt wel goed die drie weken, beetje spraakwater doet wonderen. Om 13:23 kwamen we aan in Berlijn, waar we een tussenstop van 1,5 uur hadden, en liepen vol goede moed het station uit om de stad even in te gaan. We zijn na 150 meter gestrand bij het zien van een grasveld aan het water, nog niet echt gewend aan de tassen... We besloten dat het tijd was om terug te lopen en hebben op het station ons eerste geld uitgegeven, aan jawel, de toiletten. Om 15:04 konden we de trein in naar Praag, dat hadden helaas meer mensen bedacht. We hadden geen zin om ver te lopen in de trein en kwamen terecht in een cabine waar alleen reserveringen waren toegestaan, wij natuurlijk niet gereserveerd. Maar er waren slechts 2 van de 6 plaatsen gereserveerd, dus plek voor ons. Met nog twee Tsjechen erbij kon de reis naar Praag beginnen. Na een halfuurtje kwamen we tot grote vreugde een stopcontact tegen, niet 1 maar 2! Aangezien we natuurlijk wel online moeten blijven kon ons geluk niet op. De reis duurde voort en tot twee keer toe werden onze kaartjes gecontroleerd, allemaal dik in orde. Met een kleine 20 minuten vertraging kwamen we dan eindelijk in Praag aan. Nu begon de echte zoektocht: de camping. Snel de koppen bij elkaar gestoken en besloten dat een kaartje voor de metro en dan de rest lopen het snelst was.. Toch was het nog een dikke 20 minuten lopen, met backpacks, alleen maar trappen op en jawel in de regen. Op de kaart hadden we gezien dat er op onze weg een Lidl moest zijn, iets wat we wel begrepen tussen al dat Tsjechisch. Hier moesten we dan maar een avondmaal bij elkaar schrapen: stokbrood met sla en ham.  Als Jamie Oliver dood was zou ie zich in zn graf omdraaien maar dat is ie niet en dus hadden wij onze maaltijd binnen. 100 meter verderop bleek de camping te liggen en we liepen naar de receptie. "You can check in tomorrow at 10 in the morning" voor 3 seconden stortte onze wereld in elkaar, hadden we hier die barre tocht voor achter de rug?! Maar de man was nog niet uitgesproken, we konden onze tent gewoon neerzetten en de rest kwam morgen wel: gelukkig. Zo gezegd zo gedaan en we begonnen aan de tent, hij stond echt binnen een paar minuten, we stonden er zelf van te kijken. Tijd voor eten, met onze lidl tas sjokte we naar de overkapping bij de bar, bestelde 2 biertjes en plofte neer op de banken. Eindelijk. Na het eten nog even gezeten en ons biertje opgedronken want poppenpilsjes van 0.25cl die kennen ze hier niet. Toen via  de wc naar de tent om zonder tandenpoetsen (sorry mama) op ons matje te ploffen. Wat een dag.

1. Suus:
    25 juli 2017
    Joehoe!! Meteen al een reisverslag!! Heel leuk om te lezen en nog leuker dat jullie dit allemaal beleven!! Enjoy! ...en poets je tanden even als je dit leest ;) X
  2. Paps:
    25 juli 2017
    Super leuk om te lezen gasten, geniet er van samen we kijken uit naar het volgende verslag x paps en Lotte
  3. Wendy:
    25 juli 2017
    Wat stoer! Hebben we daar 's nachts van wakker gelegen Haha. Heel veel plezier jongens en Bram als je toch voor die "Bram Borak" kiest op de menukaart poets je je tanden vanzelf wel Op naar nieuwe uitdagingen x
  4. Onno:
    25 juli 2017
    Zo mannen dat hebben jullie maar even prima gedaan. Leuk verslag, ik blijf hem volgen!
    (Toch jammer dat die look-a-like van Ed S. geen liedje wilde zingen, Ha!)
  5. Clau:
    25 juli 2017
    Hahahaha stuk Leuke kinders zijn jullie have fun en wordt later schrijver
  6. Joost:
    25 juli 2017
    Hahaha wat een verhaal zeg, veel plezier mannen!
  7. Juul en Soof:
    25 juli 2017
    nice writing skills xxx Veel plezier kinders
  8. Xanthe:
    25 juli 2017
    Superleuk✨ En super grappig geschreven Nog veel plezier met jullie reis!!
  9. Viviane:
    25 juli 2017
    Als niet alles vanzelf gaat, krijg je de leukste verhalen! Kijk uit naar de volgende!
  10. Paul en Tineke Bakker-van den Bos:
    25 juli 2017
    Wat heb jij een prachtig verslag gemaakt van jullie reis! Wij kijken uit naar een volgend verslag Daan en Bram!!
    Paul en Tineke
  11. Wendela:
    28 juli 2017
    Leuke foto's en verhalen! Veel plezier en mooie avonturen toegewenst! ;o)