Dag 20 - Zaterdag 12 augustus

12 augustus 2017 - Londen, Verenigd Koninkrijk

12 augustus, het was weer een onrustig nacht hier in kamer Chinatown meets WK Snurken 2017. We worden rustig wakker en lopen naar de Lidl waar we ons ontbijtje halen. We nemen de trein naar Station Bank en lopen meteen tegen The Monument op, dat midden tussen alle hoogbouw staat. Vanaf daar besluiten we door te lopen naar Borough Market, overal zijn kraampjes met lokale specialiteiten; vis, hamburgers, fudge, prosecco en pulled pork. De vrolijke kraampje en de geur van al het lekkere eten geven een gezellige sfeer, we kijken onze ogen uit. We lopen terug over de London Bridge waar we mooi uitzicht hebben over The Tower Bridge. We lopen zo'n 40 minuten om vervolgens uit te komen op Covent Garden, de sjiekere winkelstraat van Londen. Dan beginnen er twee mannen aan een voorstelling, midden op straat. Ze zetten hun podium af met twee touwtjes en laten ons de volgende tien minuten verschillende trucs zien, ze zitten vol energie en dat is te merken. Vanaf hier lopen we door langs de grote theaters van Londen, eindeloze billboards en lichtjes komen ons tegemoet. We komen aan bij The National Gallery en eten daar op de grote trap onze lunch. Als we doorlopen komen we uit bij The M&M store, waar complete muren vol M&M's staan om ze zelf te tappen. M&M is tegenwoordig niet meer alleen een klein chocolaatje, maar nu ook een compleet merk met eigen T-shirts, mokken, slippers, lippenbalsem, tassen en noem maar op. Het mag ook allemaal het nodige kosten, maar alle toeristen en vooral kinderen vallen gretig aan op al het lekkers en de merchandise. Even verderop zit de Hollister, we gaan naar binnen en kijken rustig rond, Bram blijft hangen aan wat van de koopwaar. Hij rekent af en we lopen naar buiten. Wat nu? We zijn op, zo aan het eind van de vakantie, ook hebben we geen zin om heel veel geld uit te geven aan metrokaartjes om nog iets te zien. Alle belangrijke en bekende bezienswaardigheden hebben we gezien. We besluiten terug te gaan naar het hostel. Op de terug weg lopen we langs Nando's, een veredelde fast-food tent. Beide kennen we hem van naam maar we hebben er nog nooit gegeten. Het menu ziet er goed uit en besluiten hier straks naar terug te keren. Bij de Lidl halen we van ons laatste contant nog wat te drinken. Terug in het hostel gaan we even lekker niksen en Bram doucht vast. Daarna gaan we naar Nando's, we bestellen een sharing plate, 10 chicken wings, 2 porties chips en 2 porties coleslaw. Het komt op tafel en het ziet er heerlijk uit, we zetten onze tanden in de kip en deze is lekkerder dan we hadden durven dromen. We genieten er op los. Als alles veilig in ons buikje zit opgeborgen en de vingers zijn afgelikt gaan we terug naar t hostel. We zitten nu nog even in de eetzaal en gaan dan slapen. Morgen officieel de laatste dag van deze prachtige reis. We kijken uit naar ons eigen bed zonder snurkineesjes.

1. Wendy:
    13 augustus 2017
    Goedemorgen wereldreizigers, het zit er nu bijna op maar wat hebben jullie een hoop beleefd en gezien! Maak er vandaag nog een gezellige dag van ook al is de energie door o.a. die Snurkchinees wel wat afgezakt. En zoals jullie uitkijken naar jullie eigen bed, zijn wij als thuisfront ook blij dat die bedjes straks weer gevuld zijn :-)!!
    Goede reis terug en tot vannacht x
  2. Tineke en Paul:
    13 augustus 2017
    Is Daan zich bewust dat oom Jasper betrokken is bij the London Eye. Bij het ontwerp was hij belast met de grote as waarom het wiel draait. Dat is zo enorm groot dat je er desgewenst rechtop doorheen kunt lopen. The Eye zou tijdelijk zijn maar is intussen een van Londons hoofdbezienswaardigheden geworden.

Is Daan zich bewust dat oom Jasper betrokken is bij het ontwerp van the London Eye. ? Hij ontwierp de grote as. Die is zo enorm dat je er rechtop door kan lopen als je dat al zou willen.
    Goede thuisreis en slaap daar lekker! Opa P en oma T.
  3. Opa Rob & oma Ine:
    13 augustus 2017
    Welkom thuis. Jammer dat jullie Jack the Ripper in Madame Tussaud's gemist hebben. Die heeft op ons destijds grote indruk gemaakt. Ik zie nog de bubbels in de badkuip voor me.
    Opa R.
  4. Onno:
    13 augustus 2017
    Hele goede reis huiswaarts gewenst vandaag en dank voor jullie reisverhalen in de dagelijkse blogjes de afgelopen weken. Ik zal ze missen. Maar niets gaat er boven jullie verhalen in levende lijve te horen, voorzien van alle foto's die jullie gemaakt hebben. Tot snel!
  5. Gonnie:
    13 augustus 2017
    Geweldige verhalen mannen, ik heb er van genoten. Wat hebben jullie een hoop gezien en wat zullen jullie veel verhalen hebben. En wat zullen jullie elkaar missen als ieder weer thuis slaapt!