Dag 10 - Woensdag 2 augustus

2 augustus 2017 - Ljubljana, Slovenië

2 augustus, kamer 182 om 08:15 "Meid ben jij al wakker?" Kamer 184 om 8:44 "Ja nu wel". Beiden hebben we niet fantastisch geslapen, Bram lag naast Pablo en Roberto Donatello die een snurkcompetitie hielden en uit Daan zijn matras kwamen nogal wat springveren. We lopen naar de ontbijthal en kunnen uit van alles kiezen, broodjes, yoghurt, fruit en ijsbolletjes chocopasta. Het meeste genieten we nog van een glas koude dmelk, dat is al een tijd geleden. We checken uit en kijken hoe laat we kunnen inchecken bij onze Airbnb, 14:30, dat was nog 4 uur wachten. We waren beide moe en vonden het daarom een prima idee om ons in de kuipstoeltjes bij het hostel te installeren. De tijd gaat zo voorbij en we pakken de bus naar ons nieuwe onderkomen. Met ons contant geld staan we klaar om een kaartje te kopen in de bus, maar helaas hebben we de lokale versie van de ov-chipkaart nodig. Er klonk een wat gejammer van onze kant, maar gelukkig was de chauffeur in een goede bui en mochten we de rit uitzitten. Aangekomen bij het gebouw bellen we aan en onze gastheer, Marko, komt naar beneden. We maken kennis en lopen achter hem aan naar boven. We worden gewezen naar een kamer in zijn appartement. Dit is wel iets anders dan we het ons hadden voor gesteld, maar goed we zijn stuk, er is snelle wifi en aan allebei de kanten van het bed is een stopcontact. We storten op t bed. We weten het, jullie hebben toch de hele dag niks gedaan? hoe kan je nou stuk zijn? Geloof ons, dat hete weer en de hele dag toeristje spelen kost energie, heel erg veel energie. We besluiten dan ook om van Ljubljana vooral een oplaadplek te maken aangezien de stad ons beide niet ontzettend aanspreekt. Waar Praag en Budapest voelde als Amsterdam voelt dit een beetje Amersfoort. We gaan na een tijdje er op uit voor eten, praktisch aan het eind staat de gele M van mega gezond, dus rollen we onszelf hier over de drempel.. We proppen onszelf helemaal vol en laten een klein gaatje voor het compensatiefruit van de Hofer (de Sloveense versie van de Aldi). Ook dit laten we verdwijnen en we lopen met een grote fles IceTea en de spullen voor t ontbijt terug naar huis. We storten weer op bed, douchen beide nog even en gaan slapen. Eindelijk.

1. Wendela:
    3 augustus 2017
    Ach arme drommels, heb t met jullie te doen! Heel verstandig niet iedere plek is even leuk en dan is een plaats als oplaadplek zo gek nog niet. Maareh...geen verkeerd woord over Amersfoort city hoor! ;o)
  2. Suus:
    3 augustus 2017
    He mannen!! Wat leuk weer om te lezen allemaal!! Even dacht ik dat jullie gestopt waren met schrijven, maar vandaag ontdekte ik dat ik op vakantie mijn mail niet automatisch ontvang :) Net dus zo'n vijf verhalen gelezen! Kan geen vakantieboek tegenop!! Echt een gave reis die jullie maken!! Veel plezier en succes!