Dag 14 - Zondag 6 augustus

6 augustus 2017 - Venezia, Italië

6 augustus, het is half negen als ons wekkertje gaat. Het begint al lekker warm te worden en we laden onze telefoons nog even op. Omdat we gisteren nog geen ontbijt hadden gekocht moeten we nog even naar onze hofleverancier die zich slechts enkele minuten van onze camping heeft gevestigd. We halen onze boodschappen en bedenken ons dat we nog een buskaartje nodig hebben, op naar de camping dus. Uiteindelijk komen we aan bij onze bushalte waar een enorme rij staat met vertrekkende backpackers, dat wordt lang wachten. We besluiten achter ze langs te lopen zodat we uiteindelijk als eerste in kunnen stappen en zij, sorry jongens, moeten wachten op de volgende bus. We komen aan in het centrum en gaan als eerste een kleine basiliek binnen, ontzettend mooi maar totaal anders dan we tot nu toe gezien hebben. Als eerste besluiten we naar de Rialto-brug te lopen, gangetje links, gangetje rechts, bruggetje over en dat eindeloos herhalen. Uiteindelijk komen we aan bij de voet van de brug en het uitzicht is prachtig, al die gondels en bijhorende mannetjes met hoedjes en alle kleurrijke woningen met steigers. We vervolgen de kleine steegjes en bruggetjes om vervolgens uit te komen op het San Marco plein, het is immens! De San Marco basiliek is versierd met veel kleurrijke taferelen en andere versieringen. We lopen door naar de waterkant waar alle gondels en watertaxi's liggen, het uitzicht is ontzettend mooi! Dan besluiten we ergens in een deurpost van een verlaten gebouw in de schaduw te zitten en ons water op te drinken. We zitten even en dan voelt Daan iets op z'n hoofd vallen, hij voelt in z'n haar en ja hoor het is vogelkak, lekker dan. We hadden ons water net op gedronken maar met een tissue krijgt Bram het eruit. We lopen verder en keren met een lus terug naar San Marco plein, we lopen om de basiliek en het Dogepaleis heen, aan dit paleis vast zit de Brug der Zuchten. We hebben vanaf de waterkant er prachtig uitzicht op. Hierna lopen we door naar de H&M, want Bram wil nog steeds die ene trui hebben en hij ligt toch op de weg terug naar het busstation. Verder komen we op onze weg nog vele winkeltjes tegen met de prachtige Venetiaanse maskers. We nemen rustig de tijd om deze te bekijken. Tussendoor trakteren we ons zelf nog op een "Slush Puppy", dat hadden we wel verdiend in die hitte. We komen steeds dichter bij het station en het ene straatje is nog mooier dan het andere. Waar we in de andere steden opzoek moesten naar de bezienswaardigheden is Venetië één grote bezienswaardigheid, we kijken onze ogen uit. Uiteindelijk belanden we op het busstation en we moeten 10 minuten wachten in de brandende zon, eindelijk komt de bus maar ook hier in is het verzengend heet. Het zweet druppelt van onze voorhoofden. We doen bij de Lidl boodschappen voor een echte pasta carbonara en keren terug naar camping. Hier gaan we eerst onderbroeken en sokken wassen want de voorraden hebben hun nulpunt bereikt. Beide douchen we hierna een half uur onder een koude douch, heerlijk. De vijf lagen opgedroogd zweet spoelen we van ons af en we voelen ons weer als herboren. Tijd voor het bereiden van de maaltijd, het van opa gekregen Zwitsers zakmes glijd door de groente en we koken de pasta. Het eind resultaat is er één voor in de boeken en we laten het ons goed smaken. Iets minder leuk is alleen de wind die er bijna met onze pasta van door gaat en de tikkende druppels op onze net schone was.. dit hadden we niet besteld. We halen de was van de geïmproviseerde lijntjes en leggen het in de tent. We pakken de spullen voor de afwas, de opladers en 2 appels. We lopen naar de afwasruimte en de druppels transformeren zich tot een echte regenbui. We sprinten het laatste stukje om doorweektheid te voorkomen en beginnen aan de afwas. Daan zijn onderbroek was nog niet helemaal droog en hij moet toch iets aan kunnen trekken, dus hij besluit deze samen met een paar sokken te gaan drogen. Hiervoor gebruikt hij de handdrogers bij de wasbakken en dit werkt aardig goed. De rest van de avond blijven we hangen tot de telefoons vol zijn en we keren terug naar de tent. Boven ons dondert de lucht en we vragen ons af wat ons vannacht te wachten staat. We zullen het zien, hopelijk tot morgen ;)

1. Wendy:
    6 augustus 2017
    Weer een mooi verhaal mannen en fijn te weten dat jullie morgen weer met schoon én droog ondergoed Ventië intrekken :-) Voor nu slaap lekker en maak er morgen weer een mooie dag van, Tjuus!!
  2. Opa Rob & oma Ine:
    7 augustus 2017
    De foto's zijn wat scheef uitgevallen vandaag. Toch niet teveel grappa (Italiaanse cognac) gedronken? Blijf ons op de hoogte houden, groetjes, opa Rob