Dag 13 - Zaterdag 5 augustus

5 augustus 2017 - Venezia, Italië

5 augustus, het is 10 uur als we wakker worden, vandaag reizen we door naar Venetië. Onze trein gaat om 15:25 dus we hebben nog even. Op het busstation (ons eerste deel van de reis gaat vandaag per bus) moeten we vanmiddag nog even kijken hoe het zit met de reserveringen, doen we vanmiddag wel. Dan bedenken we dat we onze treinen vanaf Parijs naar Londen en van Londen naar Amsterdam ook nog moeten reserveren. Deze reserveringen moeten we helaas maken omdat dit vaak drukke treinen zijn. We zoeken de tijden op en beslissen welke treinen we nemen. Dan komen we erachter dat dit ritje ons nog wat extra geld gaat kosten, oeps niet op gerekend. Maar we hebben beiden keihard gewerkt afgelopen maanden en boeken de treinen daarom zonder pijn in onze portemonnee (oké klein beetje misschien dan). We beginnen rustig met het pakken van onze tassen en maken alles weer netjes. Alles gaat volgens plan behalve dat we dat rustig aandeden, we hadden nog maar een uur voordat onze bus vertrok! We gaan in een iets rapper tempo door de tassen en het appartement en rennen nog even door de supermarkt. Bij de lokale bushalte (de bus die ons naar het busstation brengt) zien we dat de bus niet komt opdagen op de afgesproken tijd en we dus met een groot probleem zitten. Gelukkig staat er een taxi en zijn we in 5 minuutjes voor 5 euro bij het station. We stappen uit de taxi en dan hoort Bram een knappend geluid, shit een van de banden van zijn rugtas knapt kapot. Zo zijn we niet getrouwd! Zo creatief als we zijn leggen we er een knoopje in en kunnen we door. We reserveren onze bus ("Only cash", Daan rennen naar pinautomaat) en zijn blij als we om 15:25 in onze bus zitten. Het was even stressen maar uiteindelijk lachen we erom. We komen zonder ophouding of andere problemen aan in Trieste, hier moeten we overstappen voor het vervoer naar Venetië. We snappen zelf niet zo goed waar we moeten op stappen en of het nou weer een bus is of toch een trein is. We besluiten ons te gaan beraden bij het informatiepunt op het station. De Italiaanse man verteld ons in de paar woorden Engels die hij kent dat er over een kwartier een trein gaat naar Venetië, top! We begeven ons naar het station waar we in een veels te hete trein stappen. Deze heeft geen airco en we zitten ook nog in de zon.. Als we onze hand op het eerste station buiten de trein steken voelt het zowaar "fris" aan. Buiten is het 38 graden, hoe warm is het dan wel niet in die trein.. We komen eindelijk aan op Venezia Mestre, hier vandaan is het nog even naar de camping en daarom nemen we nog een klein stukje een andere trein en een bus. Terwijl we naar de bus lopen krijgen we al een "sneakpreview" van het prachtige Venetië en daarmee ook van de drukte. We stappen uit de bus en volgen Google Maps, tot we uit komen bij een brug waar Google Maps ons overheen wil hebben maar waar alleen auto's overheen kunnen. Dit is een probleem, we bekijken alle mogelijkheden, maar dit gaat hem niet worden. We lopen terug naar busstation vanaf hier kunnen we een park in waar we met een brug een drukke weg oversteken. We moeten gigantisch omlopen naar een brug verderop, in 30 graden, met die rugzakken en alleen nog warm water in onze flesjes, drama. Toch redden we het, als echte backpackers. We melden ons bij de receptie, 30 euro per nacht, toe maar, alsof t niks is. Maar goed we moeten ergens slapen de hotels in hartje Venice zullen er ook niet goedkoper op worden denken we ons zelf maar in. We vinden een klein plekje aan het einde van een straatje, prima. We zetten de tent op en worden gelijk lek gestoken door onze grote vriend de muskiet die niemand ontziet. Als hij staat gaat Daan water halen, hij komt langs het camping restaurant. Hier zijn de prijzen een stuk gezelliger dan de prijzen voor het verblijf. We besluiten ons zelf te trakteren op een echte Italiaanse pizza en een klein biertje. Om 22:00 staat alles op tafel, ge-niet-en. Na het eten waggelen we terug naar de  tent en pakken we onze douch spullen en het stekkerblokje om onze telefoons op te laden. We vinden een stopcontact en douchen om de beurt, de koude douch is heerlijk. We blijven nog even hangen om onze telefoons vol te laden en keren dan terug naar de tent, morgen Venezia verkennen. We hebben er zin in!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Moniek roede:
    6 augustus 2017
    Hoi Bram en Daan leuk jullie zo te volgen wat een geweldige reis maken jullie en wat komen jullie mooie en grappige dingen onderweg tegen
    geniet nog lekker groetjes Moniek
  2. Gonnie:
    6 augustus 2017
    Wat een prachtige verhalen mannen, jullie zien veel en genieten volop. Fijn dat je weer kunt pinnen Daan. Heel veel plezier in Venetiė en ga ergens lekker ijs eten, hmm.
    Gonnie
  3. Tineke en Paul:
    6 augustus 2017
    Lieverds, wij lezen elke dag met veel plezier jullie mooie reisverslag, heerlijk! Het herinnert ons aan de reizen die we daar zelf gemaakt hebben! Xanthe en Mirthe logeren hier nu en dat is heeeel gezellig, zij doen jullie ook lieve groeten! Reizen jullie fijn verder en blijf voorzichtig! Paul, Tineke ,Xanthe en Mirthe
  4. Oma en opa:
    Hallo bram en daan
    Wat een belevenis wat jullie allemaal mee maken mooie maar soms ook spannend veel plezier in Italië en dan wacht Parijs en Londen nog pas goed op je zelf en geniet
    Lieve groetjes opa en oma